Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

03_et_tech.jpg
Forrás: ITB

Sorra jönnek a győzelmi jelentésnek is felfogható sajtóközlemények arról, hogy a digitalizáció, az automatizáció, a robotika vagy a mesterséges intelligencia hogyan alakítja át a munkavégzésünket és a (magán)életünket. Arról is hallunk pozitív jelzőktől hemzsegő híradásokat, hogy mennyire nyitottak a felhasználók ezekre a diszruptív technológiákra. Arról azonban kevesebb szó esik, hogyan sikerült mindezt átültetni a különböző méretű cégeknek a gyakorlatba. Holott a puding próbája az evés.

Magyarul, nincs egzakt információnk arról, hol is tart ez a Nagy Digitális Transzformáció. Ugyan napvilágot látott egy sor felmérés arról, hogy az üzleti vezetők túlnyomó többsége leteszi a voksát a nagy technológiai átalakítás mellett, mert tisztában vannak azzal, hogy csak így tudják megtartani piacukat, így képesek versenyelőnyre szert tenni, hatékonyságot növelni, új piacokat szerezni. De valahogy mégsem él az említett többség a digitalizáció adta lehetőségekkel, 60–80 százalékban biztosan nem.

Igaz, ha az ember nyitott szemmel és füllel jár, akkor azért nemcsak jókora infrastrukturális beruházásokról, méregdrága licencbeszerzésekről és zsíros üzemeltetési projektekről hall, hanem több sikeres digitális transzformációs projektről is. És mintha üzleti körökben is egyre többen beszélnének már folyékonyan a technológia nyelvén. Mi minden évben látjuk az ITBUSINESS AWARD pályáztatás során, hogyan változnak évről évre (17 év óta!) az innovációs irányok: idén a mesterséges intelligencia, a robotizáció és a humán területéről érkezett a legtöbb pályázat. A fejlesztők pedig abba az irányba mozdulnak, amerre piaci potenciált látnak. Hurrá, ez jó jel!

Ugyanakkor sokszor gondolkozom azon, miért nem fordítja minden egyes vállalatvezető a javára ezeket a technológiai változásokat. Sokáig azt hittem, hogy egy üzleti vezetőnek talán az új technológia megértése jelentheti a legnagyobb kihívást. Rájöttem, hogy nem. Hiszen egy képzett, intelligens, nem informatikai végzettségű vezető is megérti, milyen előnyökkel jár ezeknek a transzformatív technológiáknak a használata, és milyen őrületes veszélyei vannak ezek halogatásának. Azt is látom, hogy talán a humán területen csúszhatnak félre a dolgok: szervezeti kérdéseken, no meg az embereken. Mert hiába adott a technológia, ha nem párosul szervezetfejlesztéssel, tudati fejlődéssel, szemléletformálással. Vagyis hangsúlyosan megjelenik az ominózus humán faktor.

Sokszor kérdezték tőlünk, miért faragtuk ki a kiadón belül a technológiai lábunk mellé egy humán lábat. Nos, pontosan az ilyen típusú felismerések miatt. Mi (felső)vezetőknek írunk, az ITBUSINESS-ben ezért akár szállítói, akár vevői oldalon, de még a szakmapolitikusok között is többnyire informatikai, műszaki végzettségű vezetőket szólítunk meg. De mivel ők vezetők is, nem csak szakemberek, így munkaidejük jó részében humánmenedzsment-kérdésekkel is foglalkoznak: csapatokat, szervezeti egységeket vezetnek, üzletet, szervezetet fejlesztenek, motivációs rendszereket alakítanak ki, toboroznak, igyekszenek megtartani az embereiket, új piacokat akarnak meghódítani akár itthon, akár a határokon túl. És ehhez a humán felkészültség és tenni akarás legalább annyira fontos, mint az új innovatív technológiák befogadása. Mi pedig már régóta nemcsak újságírók vagyunk, hanem egy komplex médiaportfóliót működtetünk. És ezen a platformon a cégek fejlődéséhez elméleti és gyakorlati módon is hozzájárulunk mind ICT-területen, mind pedig HR-fronton. Remélhetőleg ezt érzik majd akkor is, amikor végiglapozzák ezt a lapszámunkat is.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4964 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: