Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


03_Pexels.jpg

Itt ülök az elcsendesült szerkesztőségben, a nyomdába menetel előtt egy nappal, nézegetem a magazint, s átfutnak a fejemen az elmúlt jó fél év történései: a stratégiai piackutatás folyamata, a célcsoport- és trendelemzésekre várakozás izgalmai, a tartalmi struktúra kialakításának menete, a kreatív és dizájn megálmodásának stációi. Ha az ember valami újba vágja a fejszéjét, kíváncsi arra, milyen hatást váltott ki az a bizonyos fejsze, s mit mondanak azok, akikért mindez történt. No meg azok, akikkel mindezt véghezvittük.

Pontosan két hónappal ezelőtt látott napvilágot a kívül-belül, formájában és tartalmában megújult ITBUSINESS magazin. Ezt a megújult szót alapjában véve nem szeretem, mert nem igazán fejezi ki az átalakulás mértékét, minőségét. És most, a harmadik lapszám után úgy érzem, hogy ez sokkal inkább egy relaunch volt valójában, és már azt is tudom, hogy ezerszer nehezebb egy ennyire alaposan strukturált kiadványt hónapról hónapra összeállítani, mint korábban. Persze idáig sem csaptuk össze, hogy miről szóljon a magazin, de amikor azt vettük a fejünkbe, hogy cégméret szerint strukturált tartalmat állítunk elő, nem gondoltuk, hogy ez bizony nem lesz triviális történet. Azzal viszont tisztában voltunk, hogy hálás feladat lesz! És úgy tűnik, az olvasók, az ügyfelek vevők erre a szegmentálásra.

Nagyon érdekes megélni, hogy az újságírók is milyen változásokon mennek keresztül az egyes lapszámokra való felkészülésnél. Valóságos harc folyik a felületekért. Egyértelműen látszik, hogy sokuk számára a startup (PATH) blokk a nagy szerelem. Nem gondoltam volna, hogy az eddig leginkább a nagyvállalati körben otthonosan mozgó újságírók ennyire szívesen merítkeznek meg ebben a közegben, s micsoda komoly dolgozatokkal rukkolnak elő – a visszhang sem marad el! Már csak azért sem, mert adatbázis-építéssel is „ráfeküdtünk” erre a célcsoportra és jönnek is szépen a feedbackek.

Hasonló lelkesedést tapasztalok a kkv-knak szóló (ROAD) cikkek „licitálásánál”. Itt ugye a közeg nem annyira „fancy”, de az a tudat, hogy a kkv-knál lehet meg az a bizonyos áttörés, hogy az ICT-technológia átszője a társadalom valamennyi szegmensét, a vártnál lényegesen nagyobb inspirációt vált ki az újságírókból. Keresik, kutatják a különféle forrásokat, hogy minél izgalmasabb ICT-megoldásokat mutassanak fel ennek a cégméretnek. S ugye egyre több IT-telco cégnek elemi érdeke, hogy ezt a célcsoportot megszólítsa. Az ITBUSINESS magazinban pedig ezt megtalálják, hiszen az adatbázis-építés ebben a körben sem maradhatott el.

Tulajdonképpen a nagyvállalatokat, multikat megszólító (HIGHWAY) írások a tradicionális ITBUSINESS-cikkek, itt nincs érdemi változás. A cégmérettől független (CENTER) cikkek – amelyek akár magánemberi mivoltunkban is érdekesek – sem jelentenek őrületes kihívást, hiszen ezen a területen is igazán otthonosan mozogtunk, csak most, ebben a struktúrában mindezt jobban ki tudjuk domborítani. Úgy tűnik, ezen törekvésünket is pozitív visszhang kíséri. S ott van még a címlap és a címlapsztori, ami eddig is eléggé kiemelte a magazint más magazinok sorából, de erre jó alaposan rátettünk még egy lapáttal – a belső oldalak dizájnjára is igaz mindez. Egyszóval, jönnek a visszajelzések: elismerik a prémium mivoltunkat.

Szeretem ezeket a nyomdába menetel előtti pillanatokat. Szinte már kész a lap, amit majd kedden az olvasó kézhez kap. Elképesztően jó érzés, hogy hónapról hónapra egy csapat újságíró, kreatív, sales és kiadói kolléga munkájának eredményeként előáll egy kézzel fogható produktum, ami onnantól kezdve önálló életre kel.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2053 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Loncsár Tibor

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4910 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: