Cégvilág

camion_580px.jpg
Forrás: ITB

Szemmel tartott haszonjárművek

A járműkövető rendszerek felhasználói is értékelik a fix, havi díjas csomagokat, ami tovább növelheti a szolgáltatások iránti amúgy is élénk keresletet.

Alig több mint egy év alatt tízezerrel növelte telematikai végpontjainak számát a WebEye: a régiós szinten is piacvezetőnek számító szolgáltató június végén helyezte üzembe 70000. műholdas járműkövető rendszerét. A vállalat a közelmúltban vezette be új, fix havi díjas csomagjait, amelyek kifejezetten a szolgáltatás- és adatalapú működésre helyezik a hangsúlyt.

A tízezredik járművet működésének ötödik évében, 2006-ban köszönthette a WebEye flottája; 2010-re ezt a számot a duplájára növelték, hogy aztán újabb négy év alatt, 2014-re ismét megduplázzák, elérve a 40 ezer aktív végpontot. Eddigre már a régió közel tucatnyi országában vált elérhetővé a WebEye, és a termékek között megjelent az e-Tachográf megoldás, amely jelentősen megkönnyítette a vezetési idők adminisztrációját. Nem függetlenül a magyar útdíjrendszer bevezetéséről egy év alatt további tízezerrel nőtt a végpontok száma. Ezután a növekedés kicsit lelassult, 2018-ban érte el a cég a 60 ezres, és  most a 70 ezres végponti számot.

A telematikai szolgáltatások iránt megmutatkozó fokozódó igény következik a szállítmányozási iparág fejlődési trendjeiből és piaci körülményeiből. Az iparági versenyhelyzet élesedésével a fuvarozással foglalkozó vállalkozások számára a költségek kiszámíthatósága kulcsfontosságú tényezővé vált – ezért is terjednek például a finanszírozásban a visszavásárlási garanciák vagy a tartós bérlet, illetve az üzemeltetésben a karbantartási szerződések. Ezt a trendet követnie kellett a telematikának is, ahol korábban a fedélzeti eszközök beszerzése és beszerelése (pláne egy nagyobb flotta esetén) jelentős egyszeri költséget jelentett.

A megváltozott ügyféligényekhez igazodva váltott szemléletet és üzletpolitikát a WebEye is: újonnan bevezetett díjcsomagjai esetében eltörölte a belépési díjakat, és így immár fix, tisztán havidíjas alapon elérhető a telematikai szolgáltatásainak teljes palettája. Ez különösen a kisebb flottákat üzemeltető vállalkozások számára előnyös, hiszen az ő versenyképességüket a szállítások megrendelői által gyakran kötelezően előírt telematikai szolgáltatások jelentős indulóköltségei aránytalanul hátráltatták.

A vállalat más területeken is igyekszik újítani. 2015-ben jelent meg a vezetési stílust kiértékelő WebEye Driving Style szolgáltatás is, amelynek segítségével az ügyfelek az elmúlt négy évben 2,4 milliárd kilométer során 12,3 millió liter üzemanyagot takarítottak meg. A régiós pozíciók erősítése mellett a WebEye új célcsoportok számára is elérhetővé teszi a járműkövetést: a kishaszonjárművek számára kínált MyWebEye új alternatívát kínálhat a 3,5 tonna alatti haszonjárművek működési költségek optimalizálására.